woensdag 9 februari 2011

brood bakken!

De geur van versgebakken brood...mmm !
Dit is een volkoren brood gemaakt met een bakmix waar je enkel nog water moet bijvoegen.
Ik heb het gekocht bij 'den Aldi'. Hiervoor probeerde ik ook al eens een mix voor een boerenbrood en dat was ook zéér geslaagd.
Later (allé ja, laten we hopen niet meer al té lang) als ik een huis heb, dan koop ik een broodmachine! Nu woont juffertje in een huurappartement en daar kan je bijvoorbeeld geen wasmachine en droogkast tegelijkertijd opzetten of 'de plon' springt.
Poef paf gedaan!
Terwijl ik droom van een mooi huis, met een grote keuken ware alle machines tegelijk hun ding kunnen doen, bak ik ondertussen maar gewoon brood.

De bakmix mengen met water en 10 minuten kneden.

Een eerste keer 30 minuten laten rijzen en vervolgens in een ingevette en bebloemde bakvorm doen.

Een tweede keer 30 minuten laten rijzen dan zet ik de oven op 210° als die is voorverwarmd zet ik het brood in de oven. Zo heeft het deeg ongeveer 40 minuten de tijd gehad om te rijzen.

Na 10 minuten op 210 ° de temperatuur zo'n 30° laten zakken en 40 minuten verder laten bakken.  Klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten